Η ερώτηση της εβδομάδας -Μοντέρνοι Καιροί – Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των «Μοντέρνων Καιρών» που περιγράφονται στην ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν; Πώς συνδέονται με τη βιομηχανική επανάσταση;

Δείτε για το δημιουργό  στις διευθύνσεις http://www.charliechaplin.com/ και

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CF%83%CE%AC%CF%81%CE%BB%CE%B9_%CE%A4%CF%83%CE%AC%CF%80%CE%BB%CE%B9%CE%BD

Παρακολουθήστε την ταινία

 

Advertisements

24 thoughts on “Η ερώτηση της εβδομάδας -Μοντέρνοι Καιροί – Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία

  1. Οι Μοντέρνοι Καιροί είναι μια κινηματογραφική ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί ο Τσαρλι Τσάπλιν, ο οποίος αγωνίζεται να επιβιώσει στον μοντέρνο, βιομηχανοποιημένο κόσμο. Μέσω του φιλμ μπορούμε να καταλάβουμε τους ανθρώπους που έψαχναν εργασία σε μια κοινωνία με τεράστια ανεργία καθώς και στην άθλια οικονομική κατάσταση (των ανθρώπων). Τέλος στην ταινία γίνονται ειρωνικές αναφορές για την έντονη βιομηχανοποίηση.
    Σύνδεση φιλμ με την βιομηχανική επανασταση: Βλέποντας το φιλμ καταλαβαίνουμε πως οι μεγαλοαστοί ήταν η κυρίαρχη κοινωνική ταξη ( ο βιομήχανος λέγοντας να αυξηθούν οι ταχύτητες στα μηχανήματα, κούραζε περισσότερο τους εργάτες). Βλέπουμε επίσης και την προσπάθεια εγκαθίδρυσης νέων μηχανών στο εργοστάσιο (σε αυτή την περίπτωση μηχανή »τροφής») όμως εδώ είναι μια αποτυχημένη προσπάθεια. Επίσης μπορούμε να καταλάβουμε πως αυτοί οι άνθρωποι πήγαν να δουλέψουν εκεί μόνο για τα χρήματα που και αυτά ουσιαστικά θα ήταν πολύ λιγα. Στο τέλος του φιλμ βλέπουμε μια απεργία εργατών οι οποίοι ζητούν ελευθερία και την βίαιη αντιμετώπισή από τους αστυνομικούς καθώς και κότες που και αυτές κάνουν »απεργία» λέγοντας πως δεν θα κάνουν άλλα αυγά και όταν η εργοδότρια τους ζητάει να γυρίσουν πίσω στις δουλειές τους, αυτές αρνούνται και πετάνε τα αυγά πάνω της.

  2. 1) Το παραπάνω βίντεο κι μας πληροφορεί για την κατάσταση που επικρατούσε την εποχή όπου ξέσπασε η βιομηχανική επανάσταση, με την χιουμοριστική προσθήκη του Τσαρλι Τσάπλιν, ο οποίος θελει να δείξει ουσιαστικά το πόσο εχει αλλάξει και εχει γελοιοποιηθεί η κοινωνία με την εγκατάλειψη της αγροτικής ανάπτυξης.2) Εκείνη την εποχή η κυρία μεσαία τάξη γνωστή και ως μεγαλοαστοί ηταν κυρίαρχη και είχε ουσιαστικά την μεγαλύτερη εξουσία, εκμεταλλεύονται τις μικρότερες τάξεις, με τη γνωστή μέχρι σήμερα εκμετάλλευση των εργαζομένων, την οποία βλέπουμε σε μεγάλο βαθμό στην ταινία, καθώς και η οποία ηταν ενα απο τα κυρία χαρακτηριστικά της βιομηχανικης επανάστασης, το να δουλεύει δηλαδή κάποιος για πολλές ώρες με μεγάλες δυσκολίες και να πέρνει μισθό που αντιστοιχεί σε «ψίχουλα» Ομως, δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια οι εργαζόμενοι και οπως βλέπουμε στο τέλος απεργούν για να υπερασπιστούν τα δίκαιωματα τους, οπως αυτά αναγράφονται και στη αρχή διακήρυξης της Ανεξαρτησίας.Το χιουμοριστικο μερος της ταινίας, εκτός απο την συμμετοχή του Τσαρλι Τσάπλιν, ειναι και η απεργία απο τις κότες που δεν κάνουν αυγά, δειχοντας ετσι την κακή εικόνα που είχε προκαλέσει η βιομηχανική επανάσταση και την ολική αναστάτωση που είχε ακομα και επίπτωση στα ζώα.

    Αριστοτελης Σωμαρακης Γ2

  3. Το έργο αυτό, το οποίο είχε σκηνοθετήσει ο πασίγνωστος Τσάρλι Τσάπλιν μας μιλάει για την κατάσταση που επικρατούσε την εποχή κατα την οποία εξαπλώθηκε το κίνημα της βιομηχανικής επανάστασης, με έναν πιο χιουμοριστικό τρόπο.

    Οπως βλέπουμε και στην αρχή όλοι οι ανθρωποι, όπως και τα ζώα, πήγαιναν ολοι μαζί στην δουλεία, στην οποία δουλειά δούλευαν σαν ‘μηχανές’ , (όπως ξέρουμε η πολύωρη εργασία ηταν ένα απο τα χαρακτηριστικά της εποχής της βιομηχνικής επανάστασης).

    Επίσης, με την προσθήκη του λεγόμενου ‘συστήματος αυτοδιατροφής Μπέλοους’ ο σκηνοθέτης ήθελε να μας δείξει το πόσο γρήγορα και ανταγωνιστηκά έπρεπε να ηταν τα πραγματα την εποχή εκείνη. Τέλος, με την ‘σκηνή’ της διαδήλωσης το μήνυμα που ήθελε να μεταδώσει ο σκηνοθέτης ηταν οτι ο κόσμος την εποχη εκείνη ηθελε πια να ελευθερωθεί διοτι οι άνθρωποι είχαν αγανακτήσει και ήθελαν να ‘ελευθερωθούν’ απο τον ζυγο που ονομαζόταν Βιομηχανική Επανάσταση.

    Αναστάσιος Μυρωδικός Γ’2

  4. Στην ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν μοντέρνοι καιροί,ο σκηνοθέτης προσπαθεί να μας περιγράψει τους φρενήρης ρυθμούς της βιομηχανικής επανάστασης.Όπως βλέπουμε , οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο δουλεύουν σκληρά.Παρ’όλα αυτά ο βιομήχανος ασκεί όλο και περισσότερη πίεση στους εργαζομένους.

    Στην αρχή επιταχύνει κατά πολύ τη ταχύτητα της εργασίας προσπαθώντας να αυξήσει την παραγωγή.Έπειτα μετά από ένα σωρό ατυχήματα του προτείνουν το σύστημα αυτοδιατροφής Μπέλοους προκειμένου να μη χρείαζετε να σταματάνε οι εργαζόμενοι για διάλειμμα φαγητού.

    Τέλος, κάνει προπαγάνδα εναντίων των απεργιακών κοινητοποιήσεων λέγοντας ότι θα οδηγήσουν στην αναρχία. Συμπερασματικά συνειδητοποιούμε ότι τα τα χαρακτηριστικά των “Μοντέρνων Καιρών” είναι ο φρενήρης ρυθμός στην ανάπτυξη της βιομηχανίας και η καταπίεση που αυτή επιφέρει στους εργάτες

  5. Στο βίντεο που παρακολουθήσαμε αναφέρεται στην βιομηχανία και την επανάσταση που ξέσπασε εκείνη την εποχή επίσης οι άνθρωποι να δουλέυουν τόσες ώρες κάτω απο τις αντίξοες συνθήκες εργασίας που υπύρχαν για του ανθρωπους που δούλευαν. Μέσα σε αυτούς τους ανθρώπους ήταν ο Τσάρλι Τσάπλιν στην αρχή του αποσπάσματος μας δίχνει μια αγέλη απο πρόβατα και ακρίβως μετα τους ανθρώπους που πηγαίνουν βιαστικα στην δουλεία τους αυτη η παρομίαση δεν ειναι τυχαία διότι ολοί οι εργάτες τοτε ζούσαν δύσκολα και το μονό που έκαναν ηταν να προσπαθήσουν να επιβιώσουν όπως μάθαμε και από το σχολίκο βιβλίο ο μέσος όρος των ανθρώπων ηταν πολύ μίκρος οταν πέθαιναν. Ο Τσάπλιν θέλει να δωσει ένα χιουμοριστικό τόνο σε όλη αύτη τη χρονίκη επανάσταση. Η επανάσταση ξεκινά με απότερο σκοπο τη μίωση των ωρών εργασίας έτσι εξελίσεται σε μια «μάχη» ανάμεσα στην αστυνομία και τους εργάτες.

    Βαλεντίνη Μωραϊτη Γ2

  6. Το παραπάνω βίντεο ξεκινάει με μία ευφάνταστη παρομοίωση των προβάτων με τους ανθρώπους που κινούνται και οι δύο μαζικά όπου τους οδηγούν οι ανώτεροί τους ή στην περίπτωση των ανθρώπων οι συνθήκες της ζωής τους(καθώς με την εξέλιξη της βιομηχανικής επανάστασης οι άνθρωποι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την αγροτική ζωή και να ενσωματωθούν στον αστικό τρόπο ζωής). Στο βίντεο βλέπουμε την καθημερινή ρουτίνα ενός εργαζόμενου, που ενσαρκώνει ο Τσάρλι Τσάπλιν. Αυτός ο εργαζόμενος όπως βλέπουμε παρόλο που καταβάλει προσπάθειες να είναι καλός στη δουλειά του στο τέλος δεν αντέχει την πίεση που του ασκείται από τις υπερβολικές ώρες δουλειάς και τα ελάχιστα πεντάλεπτα διαλείμματα. Έτσι στο τέλος τρελαίνεται δείχνοντας πως αυτός ο τρόπος ζωής δεν είναι φυσιολογικός για τους ανθρώπους και πως παρά την οικονομική ανάπτυξη που προσφέρει η βιομηχανική επανάσταση, το κόστος στις ζωές των ανθρώπων είναι μεγάλο. Τελικά βλέπουμε πως η μοίρα τον οδηγεί στην επανάσταση καθώς βρίσκεται ανάμεσα σε μία εξέγερση που απαιτεί τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων. Αυτό μας δείχνει πως όλοι οι εργαζόμενοι που δουλεύουν κάτω από σκληρές συνθήκες αργά ή γρήγορα οδηγούνται στην επανάσταση. Μέσα από το βίντεο κινουμένων σχεδίων τονίζεται ακόμα περισσότερο το αποτέλεσμα, δηλαδή η επανάσταση, που επιφέρει η υπερεκμετάλλευση και η καταπίεση των εργοδοτών προς τους εργάτες.

  7. Το παραπάνω βίντεο μας πληροφορεί για την κατάσταση που επικρατούσε την εποχή όπου ξέσπασε η βιομηχανική επανάσταση,αλλά με χιουμοριστικό τρόπο καθώς σκηνοθετήσει ο πασίγνωστος Τσάρλι Τσάπλιν.Στο έργο αυτό,ο Τσάρλι Τσάπλιν θέλει να μας δείξει το πως έχει αλλάξει ριζικά η κοινωνία με την εγκατάλειψη της αγροτικής ανάπτυξης.
    Επίσης,η ταινία αυτή μας δείχνει την εκμετάλλευση των μικρών τάξεων από τις μεγαλύτερες δηλαδή τους μεγαλοαστούς.Σε αυτό το βίντεο μπορούμε να διακρίνουμε έντονα την εκμετάλλευση των εργαζομένων από το πόσο σκληρά δούλευαν και από την πολύωρη εργασία τους,που είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της βιομηχανικής επανάστασης. Όμως,όπως βλέπουμε και στο τέλος της ταινίας,οι εργαζόμενοι δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια ,ούτε μένουν άβουλοι αλλά απεργούν για να υπερασπιστούν τα δίκαιωματά τους, όπως αυτά αναγράφονται και στη αρχή διακήρυξης της Ανεξαρτησίας.
    Τέλος,στην σκηνή της διαδήλωσης ο σκηνοθέτης μας μεταφέρει ένα μήνυμα το οποίο μας κάνει να καταλάβουμε ότι όλοι οι άνθρωποι εκείνη την εποχή μέχρι και σήμερα ήθελαν να ελευθερωθούν από την καταπίεση των εργοδοτών τους.

  8. Στην ταινία που πρωταγωνιστεί ο αστείρευτα χιουμοριστικός Τσάρλι Τσάπλιν, προβάλεται η εκβιομηχάνιση(ξαφνική αλλαγή της κοινωνίας από αγροτική σε αστική) την οποία υπέστει η Μεγάλη Βρετανία(και αργότερα και άλλες ευρωπαϊκές κοινωνιές) μεταξύ των ετών 1760 – 1860. Με καυστικότητα σχολιάζεται η έντονη βιομηχανοποίηση των πάντων η οποία λόγω του καπιταλισμού οδηγεί τους ιδιοκτήτες των μέσων παραγωγής σε οικονομικό πλούτο ενώ τους εργαζομένους σε εξαθλίωση.Ο «Σαρλό» παριστάνει έναν άβουλο κλασικό εργάτη της εποχής(Οι εργάτες που κατασκεύαζαν τα βιομηχανικά προϊόντα δεν είχαν τα χρήματα που χρειάζονταν για να τα αγοράσουνε,ζούσαν σε άσχημες συνθήκες και δεν είχαν σίγουρη και σταθερή δουλειά.) που στο τέλος αποδεικνύεται έστω και άθελα του πως επαναστατεί.Οι αστοί, ως οι πιο πλούσιοι, κάνουν το κουμάντο στην επιχείρηση ενώ παράλληλα γίνονται προσπάθειες χρήσης νέων τεχνικών μέσων για μεγαλύτερες επιδόσεις των υπαλλήλων στην εργασία. Στην δεύτερη ταινία μικρού μήκους,οι εργοδότες κάνουν προπαγάνδα ενάντια στα συνδικάτα, τα οποία καταδικάζουν την εξουσία και προκαλούν τον ξεσηκωμό των εργατών, υποστηρίζοντας πως η απεργειακή κοινητοποίηση θα οδηγήσει στην αναρχία και το χάος στο ζενίθ. Κατά τεκμήριο, χαρακτηριστικά της μοντέρνας εποχής είναι η καταπίεση των εργατών και η εκμετάλευση του πλούτου από τους ιδιότες.

  9. Από την εμφάνιση του ο άνθρωπος έψαχνε και ψάχνει μέχρι σήμερα να βρει τρόπους να κάνει τη ζωή του πιο άνετη και ευτυχισμένη. Στο παραπάνω βίντεο »Μοντέρνοι Καιροί» του Τσάρλι Τσάπλιν απεικονίζεται στο μεγαλύτερο βαθμό η κοινωνία της εποχής εκείνης αλλά και της σημερινής. Από τη μία πλευρά οι εργοδότες που προσπαθούν με κάθε τρόπο να αυξήσουν την παραγωγή και τα έσοδα τους αδιαφορώντας για το εργατικό δυναμικό τους εάν είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στην πίεση που τους ασκείται και από την άλλη πλευρά οι εργαζόμενοι, οι οποίοι καταβάλουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους οδηγώντας τους πολλές φορές και στην παραφροσύνη.
    Επίσης, μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε πως οι εργοδότες βλέπουν τους εργαζόμενους ως ζώα (πρόβατα) στο παραπάνω βίντεο και το μόνο όπλο των εργαζομένων είναι η ένωση τους σε σωματεία και με εκδηλώσεις απεργιακών κινητοποιήσεων για καλύτερες συνθήκες δουλειάς. Τέλος, το βίντεο δεν αντικατοπτρίζει μόνο την εποχή, εκείνη της βιομηχανικής επανάστασης αλλά και τη σημερινή.

  10. Ο ήρωας που παρουσιάζεται στους μοντέρνους καιρούς είναι ένας απλός άνθρωπος, που προσπαθεί να λύσει τα προβλήματα που τον απασχολούν , προβλήματα ίδια με τα σημερινά γεγονότα , ανεργία , φτώχεια και κοινωνική ανισότητα.
    Η πρώτη εικόνα της ταινίας είναι ένα τεράστιο ρολόι, που παρομοιάζει τους ρυθμούς της ζωής, με τους δείκτες του ρολογιού που που δεν σταματούν ποτέ. Έπειτα ακολουθεί ένα κοπάδι πρόβατα το οποίο συγκρίνεται με τους εργαζομένους της εποχής που προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν την ανεργία κινούνται όλοι προς μια κατεύθυνση χωρίς διαφοροποίηση όπως ακριβώς και τα πρόβατα.
    Αμέσως μετά έχουμε την εικόνα του εργοστασίου ,όπου από τη μια ο διευθυντής παρακολουθεί και ελέγχει τους εργάτες μέσα από μια οθόνη και από την άλλη οι εργάτες οι οποίοι σαν ρομπότ επαναλαμβάνουν όλη μέρα τις ίδιες κινήσεις με ταχύτητες τις οποίας τις περισσότερες φορές δεν μπορούν να προλάβουν αφού δεν υπάρχει χρόνος για καμιά διακοπή, ούτε για φαγητό. Γι’αυτό και δοκιμάζεται /το σύστημα μπελόους/ το οποίο είναι ένα σύστημα για αυτόματο τάισμα των εργατών , το οποίο όμως δεν είναι πρακτικό , όπως λέει ο διευθυντής. Τελικά ο ήρωας , μη μπορώντας να αντέξει την πίεση παθαίνει νευρικό κλονισμό και τελικά καταλήγει άνεργος . Μέσα από την ταινία αυτή μπορούμε να παρατηρήσουμε τα χαρακτηριστικά της εποχής , μιας εποχής όπου η μηχανή αντικαθιστά τον άνθρωπο για χάρη του κέρδους , αφού σε λιγότερο χρονικό διάστημα και με λιγότερες εργάτες έχουμε περισσότερη παραγωγή αγαθών. Αυτό οδήγησε στην εκμετάλλευση των εργαζομένων οι οποίοι φαίνεται να είναι για τους εργοδότες /άτομα/ απρόσωπα τα οποία μπορούν κάθε στιγμή να αντικατασταθούν.

  11. Η ταινία περιγράφει τη ζωή του Τσάρλι Τσάπλιν ο οποίος προσπαθεί να τα βγάλει πέρα σε έναν μοντέρνο κόσμο όπου κυριαρχεί η ανεργία , η κοινωνική ανισότητα και η κατάχρηση εξουσίας από τις κυρίαρχες κοινωνικές τάξεις , τους μεγαλοαστούς .Αυτά είναι κάποια χαρακτηριστικά που συνδέονται στη βιομηχανική επανάσταση.Στην αρχή βλέπουμε πως το προϊστάμενος του εργοστασίου αλλάζοντας τις ταχύτητες καταφέρνει να αυξήσει την παραγωγή αλλά δεν σκέφτεται πόσο κουράζει τους υπόλοιπους εργάτες γεγονός που κάνει τη δουλειά πιο δύσκολη. Γενικότερα οι συνθήκες εργασίας είναι άθλιες.Επίσης, παρατηρούμε και την εφαρμογή καινοτόμων μηχανών πχ την μηχανή που σε ταΐζει αυτόματα αλλά στο τέλος βλέπουμε πως καταλήγει σπασμένη σε κομμάτια.Ένα άλλο χαρακτηριστικό της ταινίας είναι η ανεργία. Σε πολλά σημεία της ταινίας βλέπουμε τους εργάτες να κάνουν απεργία επειδή θέλουν να αναγνωριστούν τα δικαιώματά τους όμως κάποιες φορές αυτές οι απεργίες δεν έχουν αίσιο τέλος. Ακόμη και ο πρωταγωνιστής προσπαθεί απελπισμένα να βρει δουλειά μαζί με τη φίλη του αλλά κάνει συνέχεια κάτι λάθος και καταλήγει στη φυλακή. Ειδικά στο σημείο που είδαν στην εφημερίδα ότι προσλαμβάνουν ξανά τους εργάτες ο Τσάπλιν έτρεξε για να προλάβει να πάρει τη δουλειά. Τέλος, λόγω τις ανεργίας η ανάγκη για τροφή είναι μεγαλύτερη και για αυτό κάποιοι από τούς παλιούς συνεργάτες του Τσάπλιν προσπάθησαν να πάρουν φαγητό από τη δουλειά του (μία από αυτές τουλάχιστον) αλλά και η φίλη του έκλεβε κρυφά φαγητό για να βοηθήσει τις μικρές αδερφές της και τον πατέρα της ο οποίος ήταν άνεργος και για αυτό ζούσαν σε ένα μικρό και παλιό σπίτι.Παρ’ όλες αυτές τις δυσκολίες οι δύο πρωταγωνιστές θα κάνουν τα πάντα για να επιβιώσουν και να προσαρμοστούν σε έναν καινούργιο κόσμο στον οποίο δεν είναι εύκολο να ενταχθείς.

    • Οι μοντέρνοι καιροί είναι μια γνωστή και επιτυχημένη κινηματογραφική ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί ο αξεπέραστος Τσάρλι Τσάπλιν. Η ταινία περιγράφει την πολυτάραχη ζωή ενός αλητάκου ο οποίος προσπαθεί να επιβιώσει στην μοντέρνα κοινωνία της εποχής της εκβιομηχάνισης. Κύρια χαρακτηριστικά των μοντέρνων καιρών, η χρήση μηχανημάτων και η μαζική συγκέντρωση εργατών στα μεγάλα εργοστάσια. Οι εργάτες εργάζονταν κάτω από άθλιες συνθήκες και η εργασία ήταν πολύωρη. Επίσης η εφαρμογή καινοτομιών σε διάφορους τομείς αποτελεί ένα χαρακτηριστικό της εποχής εκείνης που περιγράφεται στην ταινία. Ταυτόχρονα επικρατούσε ανεργία, αφού πάρα πολλοί άνθρωποι δεν είχαν δουλειά. Παρατηρείται επίσης και η εμφάνιση των πρώτων αυτοκίνητων καθώς και ατμόπλοιων. Οι άθλιες συνθήκες ζωής οδηγούσαν τους εργάτες σε επαναστάσεις για την διεκδίκηση δικαιωμάτων ενώ ξεσπούσαν συγχρόνως και ταραχές. Όλα αυτά λοιπόν τα χαρακτηριστικά των μοντέρνων καιρών συνδέονται απόλυτα με την βιομηχανική επανάσταση αφού αποτελούν κύρια γνωρίσματά της.

  12. Η ταινία περιγράφει τη ζωή του Τσάρλι Τσάπλιν ο οποίος προσπαθεί να τα βγάλει πέρα σε έναν μοντέρνο κόσμο όπου κυριαρχεί η ανεργία , η κοινωνική ανισότητα και η κατάχρηση εξουσίας από τις κυρίαρχες κοινωνικές τάξεις , τους μεγαλοαστούς .Αυτά είναι κάποια χαρακτηριστικά που συνδέονται στη βιομηχανική επανάσταση.Στην αρχή βλέπουμε πως το προϊστάμενος του εργοστασίου αλλάζοντας τις ταχύτητες καταφέρνει να αυξήσει την παραγωγή αλλά δεν σκέφτεται πόσο κουράζει τους υπόλοιπους εργάτες γεγονός που κάνει τη δουλειά πιο δύσκολη. Γενικότερα οι συνθήκες εργασίας είναι άθλιες.Επίσης, παρατηρούμε και την εφαρμογή καινοτόμων μηχανών πχ την μηχανή που σε ταΐζει αυτόματα αλλά στο τέλος βλέπουμε πως καταλήγει σπασμένη σε κομμάτια.Ένα άλλο χαρακτηριστικό της ταινίας είναι η ανεργία. Σε πολλά σημεία της ταινίας βλέπουμε τους εργάτες να κάνουν απεργία επειδή θέλουν να αναγνωριστούν τα δικαιώματά τους όμως κάποιες φορές αυτές οι απεργίες δεν έχουν αίσιο τέλος. Ακόμη και ο πρωταγωνιστής προσπαθεί απελπισμένα να βρει δουλειά μαζί με τη φίλη του αλλά κάνει συνέχεια κάτι λάθος και καταλήγει στη φυλακή. Ειδικά στο σημείο που είδαν στην εφημερίδα ότι προσλαμβάνουν ξανά τους εργάτες ο Τσάπλιν έτρεξε για να προλάβει να πάρει τη δουλειά. Τέλος, λόγω τις ανεργίας η ανάγκη για τροφή είναι μεγαλύτερη και για αυτό κάποιοι από τούς παλιούς συνεργάτες του Τσάπλιν προσπάθησαν να πάρουν φαγητό από τη δουλειά του (μία από αυτές τουλάχιστον) αλλά και η φίλη του έκλεβε κρυφά φαγητό για να βοηθήσει τις μικρές αδερφές της και τον πατέρα της ο οποίος ήταν άνεργος και για αυτό ζούσαν σε ένα μικρό και παλιό σπίτι.

  13. Τα χαρακτηριστικά των μοντέρνων καιρών που περιγράφονται μέσα από την ταινία , είναι η εργασία στα εργοστάσια καθώς και το μεγάλο εργατικό δυναμικό που δουλεύει εκεί αλλά και ο μεγάλος φόρτος εργασίας αυτών των εργαζομένων. Επίσης φαίνονται τα μικρά διαλείμματα των εργαζομένων , τα οποία είναι για ξεκούραση και φαγητό μαζί , αλλά και η προσπάθεια των βιομηχανιών για τον μεταξύ τους ανταγωνισμό . Βλέπουμε επίσης την δυσανασχέτηση των εργαζομένων η οποία οδηγεί σε απεργίες αλλά και διάφορες αναταραχές που γίνονται εξαιτίας διάφορων πολιτικών ιδεών ( π.χ. κομμουνιστές ). Περιγράφεται και η αστυνομία της εποχής , οι φυλακές αλλά και φαίνεται η αυξημένη εγκληματικότητα. Φαίνεται η δύσκολη ζωή των ανέργων και των οικογενειών τους . Βλέπουμε επίσης και το ότι πολλοί άνθρωποι εργάζονταν σε δουλειές πάνω στις οποίες δεν είχαν γνώσεις αλλά εργάζονταν σε αυτές μόνο για την εξασφάλιση χρημάτων.
    Όλα αυτά συνδέονται με την βιομηχανική επανάσταση καθώς τα περισσότερα από αυτά τα χαρακτηριστικά αντιπροσωπεύουν τα γεγονότα , την κοινωνία αλλά και την συμπεριφορά των ανθρώπων κατά την περίοδο της βιομηχανικής επανάστασης( π.χ. απεργίες λόγω δυσανασχέτησης των εργατών, εργασία σε εργοστάσια , μεγάλο εργατικό δυναμικό )

  14. Στη συγκεκριμένη ταινία περιγράφεται η ζωή των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της βιομηχανικής επανάστασης αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια της. Στο κόσμο υπάρχει ανεργία, καταπίεση και εκμετάλλευση των εργατών στα εργοστάσια μιας και οι συνθήκες εργασίας είναι άθλιες. Στη ταινία παρατηρούμε ότι το διάλειμμα των εργατών είναι πολύ μικρό για φαγητό και ξεκούραση και πως η δουλειά είναι πολύ κουραστική. Επίσης, μπορούμε να διακρίνουμε τις διαδηλώσεις και τα κινήματα των αγανακτισμένων εργατών οι οποίοι προσπαθούν να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους, την εγκληματικότητα αλλά και την πείνα των πολιτών εξαιτίας της ανεργίας. Αυτά είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά της Βιομηχανικής Επανάστασης

  15. Στην ταινία «Μοντέρνοι Καιροί» πρωταγωνιστεί ο Τσάρλι Τσάπλιν. Στην συγκεκριμένη ταινία διαδραματίζεται η ζωή και τα προβλήματα που προκαλεί η Βιομηχανική Επανάσταση. Βλέπουμε τις άθλιες συνθήκες όπου ζούσαν και εργαζόντουσαν και αξίζει να παρατηρήσουμε το πόσο δύσκολο ήταν εκείνη την εποχή να βρει κανείς μια αξιοπρεπή δουλειά. Επίσης μπορούμε να δούμε πως κατά την διάρκεια της δουλειάς των εργατών έκαναν μικρά διαλείμματα και πολλές φορές δεν μπορούσαν να ολοκληρώσουν το φαγητό τους ή να ξεκουραστούν. Επιπρόσθετα στην ταινία μπορούμε να διακρίνουμε ότι εκείνη την εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης οι εργάτες πραγματοποιούσαν πολλές απεργίες και κινήματα διαδηλώσεων κατά της υπερβολικής εργασίας και καταπίεσης των εργατών καθώς προσπαθούσαν να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους όμως μάταια καθώς οι διαμαρτυρίες τους δεν γινόντουσαν αντιληπτές. Οι περισσότεροι ήταν άνεργοι με αποτέλεσμα να αυξάνεται σταδιακά η εγκληματικότητα των πολιτών για να μπορέσουν να ζήσουν οι άνεργοι άνθρωποι. Όλα αυτά συνέβαιναν κατά την διάρκεια της Βιομηχανικής Επανάστασης.

  16. Η ταινία «Μοντέρνοι Καιροί» περιγράφει τη ζωή ενός επίδοξου ανθρωπάκου, του οποίου το ρόλο ενσαρκώνει ο μοναδικός Τσάρλι Τσάπλιν. Στην ταινία διαδραματίζονται οι προσπάθειες που καταβάλλει ο πρωταγωνιστής, προσπαθώντας να προσαρμοστεί σε μια νέα εποχή, την εποχή της εκβιομηχάνισης.Στα εργοστάσια η εργασία ήταν δύσκολη και σκληρή, καθώς οι συνθήκες ήταν άθλιες και η εργασία πολύωρη. Τέλος, η ανάγκη των πολιτών για εύρεση δουλειάς στις βιομηχανίες, καθώς και οι διαδηλώσεις και οι απεργίες που διοργάνωναν για την αναγνώριση των δικαιωμάτων τους, ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά των μοντέρνων καιρών.

  17. 1) Η ταινία «Μοντέρνοι Καιροί» αναδεικνύει με χιουμοριστικό τρόπο τα προβλήματα που προκαλούνται με την μεγάλη αύξηση της εκβιομηχάνησης και την εγκατάλειψη της αγροτικής ανάπτυξης. 2)Η ταινία αναφέρετε στην εκμετάλλευση των εργαζομένων (αφού μας δείχνει ότι οι ανώτερες κοινωνικές τάξεις εκμεταλλεύονται τούς εργαζομένους π.χ. όταν ο εργοδότης συνεχώς αυξάνει την ταχύτητα των μηχανών), αναφέρεται και στην συνεχή ενσωμάτωση μηχανών στην βιομηχανία (το μηχάνημα τροφής το οποίο ήταν μια αποτυχημένη προσπάθεια), μας δείχνει την ανεργία και την δύσκολη ζωή των ανθρώπων (τον άνεργο πατέρα με τοις τρεις του κόρες που καταφέρνουν να επιβιώσουν πάρα τις αντίξοες συνθήκες) την επανάσταση που κάναν οι εργάτες για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους η οποία καταπνίγηκε στο αίμα (με τον θάνατο του πατέρα των κοριτσιών), στην αρχή της ταινίας παρομοιάζει τους ανθρώπους με πρόβατα για να δείξει ότι την εξουσία την είχαν οι ισχυροί εκείνης της εποχής και έκαναν τοις κατώτερες κοινωνικές τάξεις ότι ήθελαν, μπορούμε να διακρίνουμε την συσσώρευση των ανθρώπων στις βιομηχανικές περιοχές και τέλος μπορούμε να δούμε ότι τα μεγάλα ωράρια 12-16 ώρες με μικρά διαλείμματα των 15 λεπτών είχαν ως αποτέλεσμα την ψυχική και σωματική εξάντληση των ανθρώπων και τον οδήγησαν στην επανάσταση.
    Ντέκα Φωτεινή, Γ2

  18. Στην ταινία «Μοντέρνοι καιροί» ο πρωταγονιστής Τσάρλι Τσάπλιν υποδύεται έναν εργάτη που τρελαίνεται από τους εξοντωτικούς ρυθμούς των μηχανών και οδηγήται σε ψυχιατρίο. Μία σειρά αναπάντεχων γεγονότων τον οδηγούν στη φυλακή και συμβάλουν στην γνωριμία του με μία ορφανή κοπέλα. Μέσω αυτής της ταινίας ασκείται κοινωνική κριτική, σχολιασμός της εποχής της εκβιομηχάνησης , η οποία καταπατάει τα δικαιώματα των κατωτέρων και τους προσφέρει μία εξαθλιωμένη ζωή.
    Στην ταινία περιγράφεται μία κοινωνία που κυριαρχείται από τους μεγαλοαστούς ( βιομήχανοι , τραπεζήτες , μεγαλοέμποροι) και αποτελείται κυρίως από εργάτες . Οι εργάτες υφίστανται κοινωνική ανισότητα , αδικία και κακομεταχείρηση. Οι εργάτες θέλουν να ακουστούν , να αποκτήσουν μία καλύτερη ζωή και έτσι απεργούν. Οι απεργίες καταλήγουν σε συλήψεις και βία. Πολλοί είναι άνεργοι και αυτό οδηγεί στη μεγαλύτερη εξαθλίωση των συνθηκών διαβίωσης.

  19. Η ταινία «Μοντέρνοι Καιροί» περιγράφει τη ζωή ενός άνδρα που ζει στην εποχή της βιομηχανικής επανάστασης. Στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί αντιμετωπίζει πολλές δυσκολίες καθώς οι εργάτες δούλευαν πολλές ώρες με μικρά διαλείμματα, κάτω υπό άθλιες συνθήκες. Τέλος, καθώς οι εργάτες δεν άντεχαν την τόση καταπίεση, αναγκάστηκαν να οργανώσουν απεργίες και διαδηλώσεις ώστε να αναγνωριστούν τα δικαιώματα τους.

  20. Η ταινία » Μοντέρνοι Καιροί » με πρωταγωνιστή τον Τσάρλι Τσάπλιν να έχει τον ρόλο ενός εργάτη ο οποίος προσπαθεί να προσαρμοστεί στην σύγχρονη κοινωνία (της εποχής) η οποία κυριαρχείται από βιομηχάνους . Στην ταινία φαίνεται πως οι εργάτες , στον βωμό του κέρδους , υφίστανται κακομεταχείριση , πράγμα το οποίο αρχικά οδήγησε σε μια δύσκολη ζωή για τους εργάτες λόγω των άθλιων συνθηκών διαβίωσης και αργότερα στην δημιουργία απεργιών που ο σκοπός τους ήταν να διεκδικήσουν οι εργάτες τα δικαιώματα τους και να εξαλειφθεί η κοινωνική ανισότητα που υπήρχε μεταξύ μεγαλοαστών και εργατών .

  21. Η ταινία » Μοντέρνοι καιροί» μας παρουσιάζει τη ζωή κατά την βιομηχανική επανάσταση. Μας παρουσιάζει τις ατελείωτες ώρες εργασίας αλλά και την ζωή των ίδιων των εργατών οι οποίοι φαίνεται να δουλεύουν συνέχεια και να κακομεταχειρίζονται από τους ανώτερους. Ο Τσάρλι Τσάπλιν πρωταγωνιστής της ταινίας περνά με έναν δικό του, μοναδικό αλλά και αστείο τρόπο τις συνθήκες εκείνης της εποχής. Μιας κοινωνίας στην οποία οι βιομήχανοι φαίνεται να κατέχουν όλη την εξουσία. Στην προσπάθειά τους για καλύτερες συνθήκες ζωής, οι εργάτες ξεσηκώνονται και κάνουν απεργίες. Τις περισσότερες φορές το μόνο που καταφέρνουν είναι να αιχμαλωτίζονται οι ίδιοι στις φυλακές. Αν και στη συνέχεια φαίνεται πως όλες αυτές οι διαδηλώσεις έπιασαν τόπο, καθώς χάρη σε αυτές οι εργάτες απέκτησαν δικαιώματα και κατάφεραν να καλυτερέψουν το βιωτικό τους επίπεδο.

  22. Η ταινία »Μοντέρνοι καιροί» μας παρουσιάζει με χιουμοριστικό και καυστικό τρόπο την ζωή κατά την βιομηχανική επανάσταση. Αναλυτικότερα μας δείχνει τις άθλιες συνθήκες υπο τις οποίες δούλευαν οι εργάτες, οι οποίοι συχνά έπεφταν θύματα εμκετάλευσης αλλά και το γεγονός οτι η οικονομία βασιζόταν στις βιομηχανίες.

    Το φιλμ συνδέεται με την βιομηχανική επανάσταση καθώς παρουσιάζει την εκβιομηχάνιση της κοινωνιάς και την συγκέντρωση των αγροτών στα εργοστάσια και τις βιομηχανίες. Ακόμα μας παρουσιάζονται οι συνθήκες στις οποίες εργαζόντουσαν οι εργαζόμενοι πχ. πολύωρη εργασία. Επίσης διακρίνονται διαφορα χαρακτηριστηκά της εποχής η οποία περιγράφεται στην ταινία όπως η εφαρμοφή νέων καινοτομιών και η εκτεταμένη χρήση νέων μηχανών και μηχανημάτων. Είναι ξεκάθαρο πως την άρχουσα κοινωνική θέση κατείχαν οι βιομήχανοι, οι τραπεζήτες και οι μεγαλοέμποροι. Βασικό χαρακτηριστικό της εποχής που περιγράφεται είναι οι αγώνες που έκαναν οι εργάτες για να κερδίσουν τα δικαιώματα τους μέσα απο απεργίες και διαδιλώσεις. Τέλος στην ταινία κάνου την εμφάνηση τους τα πρώτα αμάξια και ατμόπλοια. Ολα τα παραπάνω είναι χαρακτηριστηκά της βιομηχανικής επανάστασης και έτσι καταλαβαίνουμε οτι η ταινια συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με αυτή.

  23. Στη συγκεκριμένη ταινία περιγράφεται η ζωή των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της βιομηχανικής επανάστασης αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη διάρκεια της. Στο κόσμο κυριαρχεί η ανεργία, η καταπίεση αλλά και η εκμετάλλευση των εργατών στα εργοστάσια ενώ οι συνθήκες εργασίας είναι άθλιες. Παρατηρούμε επίσης ότι το διάλειμμα των εργατών είναι πολύ μικρό ίσα-ίσα για να φάνε μεσημεριανό και να ξεκουραστούν διότι η δουλειά είναι πολύ κουραστική. Έχουμε την δυνατότητα να διακρίνουμε τις διαδηλώσεις και τα κινήματα των εργατών οι οποίοι αγανακτούν προσπαθώντας να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους, την εγκληματικότητα αλλά και την πείνα των πολιτών εξαιτίας της ανεργίας. Αυτά ορισμένα από τα χαρακτηριστικά της Βιομηχανικής Επανάστασης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s